February 26, 2021
Boleh Music
New Comers

Layla Sania Luncurkan Debut Single Mandarin “By Your Side”

South Jakarta – Setelah namanya dikenal lewat ajang pencarian bakat  ‘I Can See Your Voice’ karena menyanyikan lagu milik  Tiger Huang yang berjudul “You’re The Only One in My Heart”, kini Layla Sania yang baru berumur 19 tahun ini  meluncurkan single pertamanya dalam bahasa Mandarin yang berjudul “By Your Side”. Layla yang bernaung di bawah Warner Music Malaysia ini telah meluncurkan single keduanya yang berjudul “Lakaran” pada tahun 2020 selepas kesuksesan single pertamanya yang berjudul “Que Sera Sera”.

Layla amat berharap untuk memiliki sebuah single di dalam bahasa Mandarin dan berkeinginan untuk mencuri hati penggemarnya  yang tersendiri. Kini, Layla telah memulai langkah untuk mencapai impiannya dengan melancarkan lagu “By Your Side”. “Ini adalah single pertama saya di dalam Bahasa Mandarin. Saya amat teruja dan pada masa yang sama saya juga terharu kerana tidak sabar untuk melihat reaksi peminat menerusi lagu terbaru saya ini”, jelas Layla Sania.

“By Your Side” ditulis oleh Joshua Goh dan Rolan Lim dan diaransemen oleh Danning Z. Single ini memberi semangat kepada pendengar untuk terus mencapai impian dan tetap mengharungi hidup bersama yang tersayang. Lagu “By Your Side” ini juga bakal membawa para pendengar berasa tenang dan dekat di hati apabila mendengarnya.

Layla-Sania luncurkan single berbahasa Mandari “By Your Side” ( foto : istimewa )

Ketika ditanyakan  tentang proses produksi lagu ini, Layla mengatakan, “Untuk menyebut setiap ayat dan perkataan dengan betul adalah perkara yang paling sukar bagi saya. Bercakap dan menyanyi dalam Bahasa mandarin adalah dua perkara yang berbeza. Saya amat lancar untuk bercakap di dalam Bahasa Mandarin, tetapi apabila menyanyi, saya perlu pastikan sebutannya betul. Layla banyak menghabiskan masa untuk berlatih dan mengasah sebutan perkataan di dalam Bahasa Mandarin menerusi lagu ini. Saya amat bersyukur kerana ramai orang yang membantu saya dalam menjayakan lagu ini”.

Untuk video musik rasmi “By Your Side”, Uriah See merupakan aktor utama dan ini adalah kali pertama Uriah dan Layla bekerjasama. “Kali pertama saya berjumpa Uriah, beliau adalah seorang yang peramah. Saya amat berbesar hati dengan penglibatan Uriah di dalam video muzik By Your Side ini”, jelas Layla.

“By Your Side” diterbitkan dan diedarkan oleh Warner Music Malaysia. Single ini bisa didapatkan di berbagai streaming digital seperti Spotify, iTunes, KKBox , Deezer, Joox dan juga Apple Music.

Related posts

Candria Kolaborasi Dengan Richie Five Minutes Lepas “Jujur Saja”

Qenny Alyano

Rayakan Ultah Ke-11 Grup Band SINJO Luncurkan Single Dan Video “Dirimu Di Ragaku”

Qenny Alyano

Duo Asal Bali Alien Child Lepas Single “Lonely Holiday”

Qenny Alyano